LA RELACIÓ DE l´OMEGA 3 – Cervell. Aquí tens una relació de articles que us ho explica

1. Un estudi publicat en l’edició de desembre del 2007 de The American Journal of Psychiatry va afirmar que l’omega 3 podria servir com a predictor de RISC DE SUÏCIDI. Uns nivells baixos de àcid docosahexanoic (DHA: un dels tipus d’omega 3 poliinsaturats) estan relacionats amb nivells de depressió greu i, possiblement, també amb el comportament suïcida. L’estudi es va realitzar amb 33 pacients depressius, realitzant analítiques sanguínies de DHA en plasma i fosfolípids durant 2 anys. Durant l’estudi i seguiment els pacients que varen intentar suïcidar-se tenien nivells més baixos de DHA que la resta.

2. Un altre estudi publicat al Journal of Affective Disorders va trobar NIVELLS BAIXOS D’ÀCIDS GRASSOS POLIINSATURATS OMEGA 3 EN LES MEMBRANES DELS GLÒBULS VERMELLS DE PACIENTS DEPRIMITS, però no en un grup de control saludable ben compatible. L’estudi també va trobar que l’increment de la severitat de la depressió estava relacionat amb la reducció de nivells de omega 3 en membranes, així com la reducció del consum dietètic d’àcids grassos omega 3

3. En un article de The Lancet, el Dr. Joseph Hibbeln, un investigador en The National Institute on Alcohol Abuse and Alcohol Consumption, va revisar informació de nou països amb consum BAIX DE PEIX. Ell va advertir que varis factors econòmics, socials, culturals, i altres, podrien haver influït en els resultats de l’estudi. Tot i així, estudis addicionals han trobat que ALTES CONCENTRACIONS EN PLASMA DE DHA, han estat relacionades amb una regeneració incrementada de serotonina (hormona del benestar) i incidències més baixes de depressió i suïcidi.

4. El consum d’omega 3 durant l’embaràs redueix els símptomes de depressió postpart. Un estudi de l’Escola d’infermeria de la Universitat de Connecticut, demostra que els àcids grassos Omega 3 alleugen els símptomes de la depressió postpart. L’assaig es va realitzar sobre 52 dones embarassades que varen prendre placebo (oli de blat de moro) o una càpsula d’oli de peix que contenia 300 mil·ligrams De DHA, cinc dies per setmana de la setmana 24 a la 40 d’embaràs.

I finalment us vull presentar un article sobre el Trastorn de dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) i la relació amb nivells de EPA o DHA.

La Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, realitza un metaanàlisis que avalua l’efecte en 10 assajos clínics sobre els 22 prèviament seleccionats. D’aquesta metanàlisis en podem extreure les següents conclusions:

– Que els omega 3 són eficaços en el tractament del TDAH globalment avaluat, com també sobre el dèficit d’atenció i sobre la hiperactivitat, aïlladament
– Que la seva eficàcia, tot i evident, no es tan manifesta com amb els psicoestimulants, l’atomoxetina i la clonidina
– Que l’omega 3 que ha demostrat eficàcia es el EPA. No s’ha demostrat per al DHA. Això és important per varies raons: la primera és que en el nostre país es comercialitza un preparat per al TDAH que només porta DHA.
– Sembla que l’efecte terapèutic ESTÀ RELACIONAT AMB ELS CANVIS EN LA PERMEABILITAT DE LA MEMBRANA QUE AFAVOREIXEN L’ACCIÓ SEROTONINÈRGICA I DOPAMINÈRGICA ESPECIALMENT A NIVELL FRONTAL. Aquets canvis no són produïts per el DHA ni el àcid alfa-linolènic

Com a conclusió, recalco la importància tant de l’omega 3 DHA com EPA. Tot i així cal dir que els omega 6 i 9 també han de ser-hi presents tot i que no es comenti en tots aquests estudis. NO CAL DEMONITZAR L’OMEGA 6!!!!!!