És un sistema terapèutic basat en el diagnòstic i tractament de les afeccions mecàniques i morfològiques de l’organisme. Teràpia que actua sobre les estructures del cos ( esquelet, músculs, lligaments, vísceres, crani i teixit connectiu) per alleujar el dolor, millorar la mobilitat i restablir amb efectivitat la salut natural.
El sistema funciona com una unitat funcional, tots els seus sistemes són interdependents, òrgans, sistemes, emocions, ment, tots ells són mútuament interdependents. En conseqüència els problemes que afecten a una zona orgànica o estructural al final afectaran a la zona emocional i viceversa. També i d’una manera similar qualsevol problema o lesió que no s’hagi tractat correctament pot estar interferint en altres estructures i per mitjà de la llei d’adaptació de l’organisme, crear alteracions a distància.
L’estrès ja sigui emocional o físic, pot causar que els músculs es contreguin, malgastant energia i fent-los menys elàstics, de manera que siguin més propensos al dany. Uns músculs tibants també poden impedir el bon reg sanguini, relaxant aquests músculs pot haver-hi un bon reg sanguini. Però el problema moltes vegades no radica en la tensió dels músculs, sinó que és el que provoca que aquests músculs estiguin tibants. La Osteopatía busca la causa que aquesta creant aquest símptoma. Com quan apareix un dolor en la nina, o en el colze, o en l’espatlla, normalment aquests símptomes solament són dolors referits per alteracions a la zona cervical, la majoria d’aquests casos són problemes que han de solucionar-se tractant la columna cervical.
La Osteopatía és una tècnica manual que tracta de restablir l’equilibri en el sistema múscul-esquelètic, òrgans, fascias i ossos del crani.
La Osteopatía busca retornar la llibertat de moviment a qualsevol estructura de l’organisme i ho contempla globalment, buscant on es troba la lesió primària per reequilibrar el conjunt.